Frakt & ReturPolicy
Fraktpolicy:
-
Leveranstid:
Vi strävar efter att behandla och skicka din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden varierar beroende på din plats, men normalt tar det mellan 2-5 arbetsdagar inom Sverige. -
Fraktkostnad:
Fraktkostnaden beräknas baserat på vikten av din beställning och visas vid utcheckningen. Fri frakt erbjuds för beställningar över 600kr (specificeras på hemsidan). -
Spårning:
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer så att du kan följa din leverans. -
Oupphämtat paket:
Om du inte hämtar ut paketet hos ombudet ligger det kvar i 7 dagar innan det skickas tillbaka till postcentralen i Stockholm. Paketet registreras då som "ej uthämtat" och en avgift på 199 kr debiteras. Resterande ordervärde återbetalas på samma sätt som vid köpet. Om du ångrar dig efter beställning måste du ta emot paketet och sedan returnera det för att undvika avgiften för "ej uthämtat".
-
Ansvarsfriskrivning vid brevlådetjänst:
Om du väljer en brevlådetjänst som PostNord Varubrev eller CityMail, observera att dessa paket lämnas utanför din dörr. Vi kan tyvärr inte ta ansvar för borttappade eller stulna paket som levererats på detta sätt. Vi rekommenderar därför att du väljer en leveransmetod med signatur eller hemleverans om du är orolig för paketets säkerhet.
Returpolicy:
-
Returrätt:
Du har rätt att returnera produkter inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. För att vara berättigad till en retur måste produkten vara oanvänd, oöppnad och i samma skick som du mottog den, inklusive originalförpackningen. -
Returprocess:
För att initiera en retur, kontakta vår kundtjänst på hello@beautyessentials.se med ditt ordernummer och anledningen till returen.
Returadress:
Brizo AB (Beauty Essentials
c/o Vinden
Mätarvägen 31
19637 Kungsängen
Sverige -
Återbetalning:
När vi har mottagit och inspekterat din retur kommer vi att behandla din återbetalning. Återbetalningen görs till det ursprungliga betalningssättet inom 7-10 arbetsdagar. -
Returfrakt:
Returkostnaden står kunden för, om inte produkten är defekt eller om vi har gjort ett misstag med din beställning. Vi rekommenderar att du använder en spårbar frakttjänst, eftersom vi inte ansvarar för förlorade returer. -
Ej godkända returer:
Produkter som returneras i öppnat eller använt skick, eller som inte uppfyller våra returvillkor, kommer inte att godkännas för återbetalning.
Vi på Beauty Essentials Sverige vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du har några frågor eller problem med din beställning, tveka inte att kontakta oss. Vi finns här för att hjälpa dig!